سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به تماشای شنای دلفین ها

نوروز که می شود، همزمان با رسیدن بهار و گرم شدن زمین، بازار سفرنیز داغ می شود. خانواده ها از این تعطیلات دو هفته ای برای سفر و‌دیدوبازدیداستفاده می کنند. بسیاری راهی سرزمین مادری شده تا خانواده و اقوام و دوستان را ببینند و بسیاری نیز سفر به نقاط دیدنی ایران را برنامه ریزی می کنند.

سفرهای نوروزی ویژگی خود را دارند که از آن جمله می توان به مطوب بودن هوا( نسبت به تابستان)، جشن و شادی همگانی و همینطور آمادگی مقاصد گردشگری برای ارائه امکانات به مسافران نوروزی اشاره کرد.البته سفرهای نوروزی علاوه بر مزیت های فراوان، چالش های نیز دارد که باید به آنها توجه کنید تا سفری لذتبخش را تجربه کنید.از جمله این چالش ها می‌توان به شلوغی و ازدحام مناطق دیدنی و گردشگری، خطرات جاده ها در سفرهای زمینیو بالا بودن هزینه های سفر به دلیل حجم تقاضای زیاد اشاره کرد. با وجود این چالش ها سفرهای نوروزی بسیار پررونق و پرطرفدار است.

اگر شما هم از طرفداران سفرهای نوروزی هستید می‌دانید که برنامه ریزی درست برای سفر نوروزی اهمیت بالایی دارد. یکی از مهمترین مواردی که باید در سفرهای نوروزی به آن توجه کنید انتخاب مقصد سفر است.

قشم به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری ایران در سفرهای نوروزی مورد توجه عده بسیاری از هموطنان قرار می گیرد. هر ساله  مسافران بسیاری برای تماشای زیبایی های بیشمار این جزیره در روزهای نخستین بهار خود را به قشم می رسانند.انتخاب قشم به عنوان مقصد سفر نوروزی دلایل زیادی دارد که می توان به آن اشاره کرد.

آب و هوا: از آنجا که قشم جزیره ای د‌جنوب ایران است، در فصل زمستان و اوایل بهار، آب و هوایی معتدل و دلپذیر دارد و بهترین زمان سفر به این جزیره زمستان و تعطیلات نوروز است، زیرا در تعطیلات تابستانی گرمای زیاد هوای جزیره برای بسیاری قابل تحمل نیست.

ازدحام کمتر: از آنجا که قشم به اندازه مناطق مشابه مثل کیش ظرفیت پذیرش گردشگر زیادی ندارد در تعطیلات نوروز به اندازه کیش شاهد ازدحام جمعیت نیست و می‌توان با خیال راحت تری از سفر لذت برد.

دیدنی های بسیار شگفت انگیز و‌نادر: قشم سرزمین جاذبه های رنگارنگ و متنوع است که در هیچ کجای ایران نظیر ندارد. قشم و جزیره های اطرافش بویژه هنگام را باید مجموعه کاملی از یک سفر پرهیجان و ماجراجویانه دانست. از کشف سواحل بکر و آرامبخش تا قدم زدن در دره ستارگان گرفته تا شنا و قایق سواری در آبهای درخشان و فیروزه ای خلیج فارس طیف گسترده و متنوع تفریحات جزیره قشم را شامل می شوند. در واقع برای انتخاب قشم بعنوان مقصد سفر نوروزی آنقدر دلیل وجود دارد که هر کدام برای تصمیم گیری کافی است.  اگر قصد سفر نوروزی به جزیره قشم را گرفته اید و یا در فکر سفر نوروزی به این جزیره زیبا هستید حتما با آگاهی کامل از شرایط و ویژگی های این جزیره پرهیجان ، اقدام به سفر کنید تا سفر نوروز 1403 شما جذاب‌تر از همیشه باشد.

 

قشم کجاست؟

قشم بزرگترین جزیره ایران است که در بیست کیلومتری  بندرعباس و در آبهای خلیج زیبای فارس قرار گرفته است. قشم از شمال به شهر بندرعباس، از شمال‌شرقی به جزیره? هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی می رسد.

 این جزیره زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی و عوامل طبیعی مختلف مثل سواحل متنوع، دره ها، غارها، تپه ها، جنگل های حرا ‌و همینطور اثار تاریخی اش به سرزمین عجایب هفتگانه ایران مشهور است. زیبایی های قشم در ترکیب به شگفتی های جزیره های اطرافش بویژه هنگام مجموعه کاملی را برای تبدیل شدن به اسرارآمیزترین منطقه گردشگری ایران بوجود می‌آورند. پس اگر به دنبال سفری هیجان انگیز هستید در انتخاب قشم بعنوان مقصد سفر نوروزی تردید نکنید. در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که می‌تواند  سفر نوروزی  قشم شما را لذتبخش تر کند.

چطور به قشم سفر کنیم؟

سفر به قشم هم از راه زمینی ممکن است و هم از راه هوایی و با خرید بلیط هواپیما قشم.

برای سفر زمینی به قشم می‌توانید از خودروی شخصی و یا از قطار استفاده کنید. برای سفر با خودروی شخصی به قشم از شهر تهران باید مسیر 1303 کیلومتری تا بندرعباس را طی کنید و از آنجا با کشتی های حمل خودرو خود را به جزیره قشم برسانید. برای  سفر با قطار هم باید مسیر ریلی 1600 کیلومتری تهران تا بندرعباس را طی کنید و بعد هم مسیر دریایی بندرعباس تا قشم را با کشتی سفر کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در ایام نوروز به دلیل شلوغی جاده ها ، سفر با خودروی شخصی مخصوصا مسیر طولانی تهران تا بندرعباس دردسرها و‌خطرات خود را دارد و توصیه نمی شود. سفر 1600 کیلومتری با قطار هم  خسته کننده و طاقت فرساست و هم زمان زیادی از تعطیلات نوروزی شما را خواهد گرفت به همین دلیل توصیه می کنیم اگر می خواهید سفری لذتبخش و ایمن را به جزیره قشم تجربه کنید از هواپیما استفاده نمایید.

بهترین راه رسیدن به قشم کدام است؟

تعطیلات نوروزی حدود دوهفته طول می کشد و ازدحام جاده ها سفرای زمینی را طولانی و خطرناک می کند. بنابر این بهترین راه سفر به قشم خرید بلیط هواپیما قشم و سفر به این جزیره زیباست. مدت زمان پرواز تهران قشم حدود دو ساعت طول می کشد و این صرفه جویی در زمان می تواند در کیفیت سفر شما بسیار موثر باشد. برای تهیه بلیط هواپیما قشم حتما قبل از فرارسیدن تعطیلات اقدام کنید. زیرا در تعطیلات نوروز به دلیل تقاضای فراوان برای بلیط پرواز قشم ممکن است نتوانید بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید . همچنین به دلیل بالارفتن هزینه بلیط هواپیما قشم در ایام نوروز سعی کنید بلیط خود رااز آژانس های معتبر تهیه کنید. خرید بلیط رفت و برگشت قشم خیال شما را از بابت برگشت نیز راحت می‌کند.

در قشم کجا بمانیم؟

قشم یک جزیره گردشگری است. در سالهای اخیر نیز زیرساخت های گردشگری در قشم رشد مناسبی پیدا کرده و هتل ها، اقامت گاه ها و مراکز تفریحی فراوانی در جزیره احداث شده که باعث بالارفتن کیفیت سفر گردشگران به بزرگترین جزیره ایران شده است. برای سفر به قشم بویژه در نوروز ، باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده باشید، زیرا به دلیل حجم مسافران،  در تعطیلات نوروز پیدا کردن هتل و اقامتگاه قشم کار دشواری است. پس همزمان با خرید بلیط هواپیما قشم، می‌توانید از میان گزینه های موجود برای اقامت خود نیز یکی را انتخاب کنید.

هتل های قشم

قشم و جزایر آن یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری و تفریحی کشور هستند. با توجه به اینکه این منطقه مورد توجه گردشگران بسیاری است طبیعی است که هتل ها و محل اقامت فراوان با امکانات متفاوت داشته باشد. از هتل های 5 ستاره قشم گرفته تا مراکز اقامتی با قیمت مناسب.با توجه به گردشکرپذیر بودن جزیره قشم، هتل های با کیفیت زیادی در این جزیره وجود دارد. هتل 5 ستاره قشم یکی از پرطرفدارترین گزینه های مورد تقاضا از سوی گردشگران است. علاوه بر هتل های پنج ستاره قشم، هتل های با کیفیت دیگری نیز در جزیره وجود دارد که هر کدام امکاناتی در حدود اندازه خود دارند. از مهمترین هتل های 5 ستاره قشم می‌توان به هتل زیگوارت وهتل سورینت قشم اشاره کرد. در میان هتل های 4 ستاره قشم نیز هتل های  بوتیک ایرمان قشم، هتل ارم، هتل آتامان قشم، هتل آرتا قشم، هتل آوینا، هتل هانی و هتل فولتون قشم شناخته شده هستند. بسیاری از این هتل های قشم  در کنار ساحل ساخته شده اند که ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند. از جمله بهترین هتل های ساحلی قشم می توان به هتل ساحل طلایی،هتل سینگو،هتل ساحلی خلیج فارس و هتل پرشین گلف اشاره کرد.

قیمت هتل های قشم

قیمت هتل ها و اقامتگاه های قشم همیشه ثابت نیست . با توجه به عواملی مانند زمان سفر و کیفیت هتل متفاوت است. در تعطیلات نوروزی به دلیل تقاضای بالا برای هتل ها بدون شک هزینه هتل ها بالاتر از زمان های دیگر است. مثلا در تابستان به دلیل آب و هوای گرم این منطقه، تعداد مسافران  کاهش یافته و قیمت هتل های نیز کاهش خواهد یافت. اگر می خواهید ارزان ترین قیمت هتل قشم را پیدا کنید بهترین راه مراجعه به آژانس های معتبر و رزرو هتل قشم پیش از رسیدن تعطیلات نوروز است. اما در حالت کلی، قیمت هتل های قشم به نزدیکی آنها به مراکز تفریحی و خرید، درجه هتل و امکانات آن بستگی خواهد داشت.

در قشم چه ببینیم؟

همانطور که گفته شد، قشم سرزمین دیدنی های اسرارآمیز است.از جاذبه های اصلی جزیره قشم می توان به ژئو پارک قشم، دره ستاره ها، جنگل حرا، غار نمک، چاه تالا، غار خربس، دره چاهکوه و قلعه پرتغالی ها اشاره کرد. از سوی دیگر دشت‌ها، دره‌ها، سواحل و کوه‌های جزیره بستری بی نظیر برای رشد انواع درختان و گیاهان خاص و نیز زندگی گونه های حیات وحش وهستند. جنگل‌ها حرا، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، تنگه چاه کوه، بزرگترین غار نمکی جهان، دره تندیس‌ها و ساحل شیب دراز که محل تخم گذاری لاکپشت‌های پوزه دراز است و… دیگر جاذبه های  طبیعی هستند که بزرگترین جزیره خلیج فارس را تبدیل به نگینی درخشان در طبیعت ایران کرده اند. یکی از نادرترین پدیده های سفر نوروزی به قشم فرصت تماشای شنای دلفین هاست که فقط در سواحل این جزیره زیبا و جزیره هنگام امکان تجربه آن وجود دارد. پس اگر می‌خواهید کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی جزایر جنوب را در نوروز 1403 تجربه کنید ، قشم بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در سفر به قشم حتما برای لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری در امتداد جاده ساحلی وقت بگذارید. اگر می‌توانید حتما به تماشای غارهای خربس، جزایر ناز و دره ستارها و جزیره هنگام بروید.  همچنین حتما بازدید از  تنگه چاهکوه، جنگل حرا  و روستای لافت را در برنامه سفر به قشم خود قرار دهید . اگر درباره قشم در اینترنت جستجو کنید حتما عکسهای بسیاری از  غروب خورشید در قشم می بینید. محل این عکسهای زیبا از غروب خورشید  روستای لافت  در غرب جزیره با بادگیرها و اسکله زیبایش است که می توانید از آن دیدن کنید.

همانطور که می دانید قشم منطقه آزاد تجاری است و برای عاشقان خرید بسیار جذاب است.پس اگر می‌خواهید کالاهای مورد نیازتان را با قیمتی مناسب خریداری کنید حتما برای گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید قشم وقت بگذارید . .

تورنوروزی قشم گزینه ای اقتصادی و مفید

برای سفر به قشم یکی‌از بهترین راهها استفاده از تورهای نوروزی قشم است. تورهای به دلیل استفاده آژانس ها از بلیط های چارتری و قراردادمستقیم با هتل های قشم، قیمت به صرفه تری نسبت به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بصورت جداگانه توسط خودتان دارند. بنابراین بهترین گزینه برای داشتن سفری لذتبخش همراه با خاطری آسوده به جزیره قشم استفاده از تورهای نوروزی قشم است. البته باید توجه کنید که حتما تور قشم خود را از آژانس های معتبر تهیه کنید و حتما توجه داشته باشید که آژانس مورد نظر تخصص و تجربه و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد. خرید تور سه روز و دو شب قشم در ایام نوروز گزینه خوبی است که هم اقتصادی است و هم به آن اندازه کافی فرصت تماشای جزیره را به شما می‌دهد.

در ایام نوروز بازار تبلیغات آژانس ها و شرکت های مسافرتی بسیار داغ است و ممکن است کار شما را برای  انتخاب یک تور مناسب سخت کند. آژانس سه کلیک یکی از شرکت های گردشکری است که سابقه ای نزدیک به سی سال در صنعت گردشگری ایران دارد. سایت سه کلیک به عنوان یکی از کامل ترین پلتفرم های خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی ، رزو هتل های داخلی و‌خارجی، خرید تورهای 5 ستاره داخلی و خارجی و ارائه دهنده کلیه محصولات گردشگری جایی است که شما با خیال راحت می‌توانید برای سفر نوروزی به جزیره قشم برنامه ریزی کنید. فرایند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و خرید تور قشم در سایت سه کلیک بسیار ساده و سریع است و مهمتر از آن پشتیبانی کامل و بیست و چهارساعته کارشناسان سه کلیک در طول زمان سفر در اختیار شماست تا خیال شما را بابت داشتن سفری بیاد ماندنی راحت باشد. پس اگر با خواندن این مطالب تصمیمتان را برای سفر نوروزی به قشم قطعی کرده اید، حتما سری به سایت سه کلیک بزنید.